REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób
sprzedaży prowadzonej przez VIVE TEXTILE RECYCLING SPÓŁKA
Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie, za
pośrednictwem sklepu internetowego www.vive.pl (zwanego dalej:
„Sklepem Internetowym”) oraz określa zasady i warunki świadczenia
przez VIVE TEXTILE RECYCLING SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ
ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie usług nieodpłatnych
drogą elektroniczną.
§ 1 Definicje
1. Biuro Sprzedawcy - oznacza miejsce, w którym Klient może dokonać
odbioru osobistego zakupionego Towaru, pod adresem: ul. Malików 147,
25-639 Kielce, Centrum Logistyczne Panattoni.
2. Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku
z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
3. Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu
Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru
określonego w zamówieniu.
4. Dostawca - oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca
w zakresie dokonywania Dostawy Towarów:
a) firmę kurierską;
b) firmę spedycyjną;
c) firmę armatorską;
d) transport własny Sprzedawcy.
5. Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych
przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym,
wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
6. Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem
i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub
z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
7. Konto Klienta - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel,
uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta
Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta
Klienta.
8. Licytacja - oznacza rodzaj Oferty zamieszczonej przez Wykonawcę,
w której Licytant określa cenę za którą jest w stanie nabyć Towar.
9. Licytant - oznacza Klienta, składającego ofertę nabycia Towaru od
Sprzedawcy w ramach Licytacji.
10. Oferta - oznacza propozycję zawarcia umowy sprzedaży Towaru na
warunkach określonych przez Sprzedawcę, zawierających między innymi
cenę i opis oferowanego Towaru.
11. Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę
organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność
prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub
zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
12. Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.
13. Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony
w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich
funkcjonalności Sklepu Internetowego.
14. Sprzedawca - oznacza VIVE TEXTILE RECYCLING SPÓŁKA
Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie (02-220),
ul. Łopuszańska 22, NIP: 6570081033, REGON: 290508529, wpisaną do
rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
0000089969, o kapitale zakładowym w wysokości 2.888.000 złotych; email:
cs@vive.com.pl, będącą jednocześnie właścicielem Sklepu
Internetowego.
Numer BDO - 000000371.
15. Strona Internetowa Sklepu - oznacza strony internetowe, pod którymi
Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie
www.vive.pl.
16. Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem
Umowy sprzedaży.
17. Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi
lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do
niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przezczas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na
odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
18. Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na
zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze
Sklepu Internetowego
1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa
autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny
internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy,
logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (z wyjątkiem
logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach
prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów
trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować
wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą
Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
2. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było
możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych
przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń
oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne
umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu to przeglądarka
internetowa w wersji co najmniej Microsoft Edge 109 lub Internet Explorer
11 lub Chrome 110 lub FireFox 109 lub Opera 95 lub Safari 11 lub
nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu
„cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
Strona Internetowa Sklepu jest zoptymalizowana dla minimalnej
rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
3. Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas
korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu, zapisywane są
przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego
Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie
Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów.
Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie
powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani
w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient
może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej
swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie
„cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić
korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu.
4. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem
Strony Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z usług świadczonych
drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty
elektronicznej.
5. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym
oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony
Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych świadczonych przez
Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub
naruszający dobra osobiste osób trzecich.
6. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie
z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem
pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione,
dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które
zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni
stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających
z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą
o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
7. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu
Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która
naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego
przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu
treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej
na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
§ 3 Rejestracja
1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać
nieodpłatnej Rejestracji.
2. Rejestracja jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym
oraz do wzięcia udziału w Licytacji.
3. W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny
udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu i przesłać
wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy
poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu
rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
4. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość
zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie
odpowiedniego pola w formularzu.
5. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego przez Klienta
otrzymuje on od Sprzedawcy na adres poczty elektronicznej podany
w formularzu rejestracyjnym, informację potwierdzającą złożenie
formularza. Z tą chwilą prośba Klienta o rejestrację zostaje przekazana do
weryfikacji przez Sprzedawcę.
6. W wypadku pozytywnej weryfikacji Klienta przez Sprzedawcę, Klient

otrzymuje drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany
w formularzu rejestracyjnym, wiadomość o aktywacji konta. Z tą chwilą
zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi
prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do
Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.
§ 4 Zamówienia
(dotyczy Towarów z sekcji "Produkty")
1. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty
Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie
Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
2. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24
godziny na dobę.
3. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej
Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest
zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia następuje przez wybór
symbolu KOSZYKA pod danym Towarem prezentowanym na Stronie
Internetowej Sklepu. Klient po skompletowaniu całości zamówienia
i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa
zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy,
wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „Zamawiam
z obowiązkiem zapłaty”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do
Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej szacunkowej wadze
i wartości wybranych Towarów i cenie Dostawy, jak też o wszystkich
dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową
sprzedaży.
4. W ramach jednego zamówienia,Klient ma możliwość zamówienia Towarów
o łącznej maksymalnej wadze 20.000 kg (słownie: dwadzieścia tysięcy kg)
- przy formie Dostawy transport kołowy oraz 27.500 kg (słownie:
dwadzieścia siedem tysięcy pięćset kg) - przy formie Dostawy transport
morski. Klient każdorazowo jest informowany za pośrednictwem Strony
Internetowej Sklepu, o łącznej wadze Towarów, znajdujących się
w "Koszyku".
W przypadku zamawiania Towarów na wagę, Sprzedawca zastrzega sobie
prawo do dostarczenia Towarów o wadze i wartości różnej od wagi
i wartości wskazanej podczas składania zamówienia, z tym zastrzeżeniem,
że różnica nie może być większa niż +/- 15%.
5. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty
zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
6. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta
adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.

Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na
podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu
zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji
jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §4 ust.
5 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa
sprzedaży.
8. Przy dokonywaniu płatności za nabyte Towary, wymienione w Załączniku
nr 15 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j.
Dz.U. 2018 poz. 2174 ze zm.), które to płatności udokumentowane są
fakturą, w której kwota należności ogółem przekracza 15 000 zł brutto lub
równowartość tej kwoty - podatnicy są obowiązani zastosować mechanizm
podzielonej płatności, zgodnie z obowiązującymi przepisami, o ile ma on
zastosowanie wobec Klienta składającego zamówienie.
Faktura wystawiona przez Sprzedawcę, o której mowa powyżej, powinna
zawierać wyrazy: “mechanizm podzielonej płatności”. Strony takiej
transakcji, obowiązane są posiadać rachunek rozliczeniowy, o którym
mowa w art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo
bankowe, lub imienny rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowokredytowej
otwarty w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,
prowadzone w walucie polskiej.
§ 5 Zasady zawierania Umów sprzedaży
w ramach Licytacji
1. Klient przed zawarciem Umowy sprzedaży Towaru, będącego przedmiotem
Oferty, otrzymuje za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu
informację o rodzaju oferowanego Towaru oraz jego cenie. Cena nie
obejmuje kosztów Dostawy Towaru, wskazanej na Stronie Internetowej
Sklepu.
2. Klient w celu zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą na zasadach
opisanych w niniejszym paragrafie, bierze udział w Licytacji, prowadzonej
za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, w zakładce "AUKCJE".
3. Przystępując do Licytacji, Licytant wskazuje cenę maksymalną Towaru,
którą w przypadku wygrania Licytacji zobowiązuje się zapłacić. Licytant
może zmieniać wysokość ceny maksymalnej, zakazane jest jednak
wskazywanie kwoty równej, bądź niższej, niż aktualna cena określona
w Licytacji.
4. Oferta złożona w toku Licytacji przestaje wiązać, gdy inny Licytant złożył
ofertę korzystniejszą, tj. gdy nastąpiło przebicie oferty. Przebicie ofert
innych Licytantów, następuje o kwotę postąpienia, której wysokość wynosi
0,01.
5. Licytant jest informowany o przebiciu jego oferty, za pośrednictwem

wiadomości przesłanej drogą elektroniczną.
6. Oferty złożone przez Licytantów wiążą ich.
7. Umowa sprzedaży w trybie Licytacji, zostaje zawarta przez Sprzedawcę ze
zwycięzcą Licytacji z chwilą udzielenia przybicia. Zwycięzcą Licytacji jest
Klient, który:
a) w chwili zakończenia Licytacji zaoferował najwyższą ceną za Towar,
a jednocześnie;
b) cena zaoferowana przez tego Licytanta była nie niższa, niż cena
minimalna (o ile cena minimalna została określona przez Sprzedawcę
w Ofercie).
8. Po zakończeniu Licytacji, zwycięzca Licytacji otrzymuje wiadomość e-mail,
która ma charakter informacyjny. W wiadomości e-mail, otrzymuje on
między innymi informacje o przedmiocie Umowy sprzedaży oraz cenie
Towaru.
9. Po zakończeniu Licytacji, Towar będący przedmiotem Oferty, zostaje
zamieszczony w "Koszyku" przypisanym do Konta Klienta zwycięzcy
Licytacji. Zwycięzca Licytacji wskazuje w "Koszyku" sposób Dostawy oraz
formę płatności, a następnie wybiera na Stronie Internetowej Sklepu
przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Każdorazowo Klient jest
informowany o łącznej cenie do zapłaty (w tym również koszcie wybranego
sposobu Dostawy), jak też o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest
zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
Klient może wybrać formę płatności za Towar, spośród wskazanych w §6
ust. 2 oraz sposób Dostawy, spośród wskazanych w §1 ust. 4.
10. Do momentu dokonania czynności, o których mowa w §5 ust. 9 przez
zwycięzcę Licytacji, pozostałe funkcjonalności Sklepu Internetowego
zostają dla niego zablokowane. Po dokonaniu przez zwycięzcę Licytacji
czynności, o których mowa w §5 ust. 9, następuje niezwłoczne
odblokowanie wszystkich funkcjonalności Sklepu.
11. Zakończenie Oferty Sprzedawcy następuje z upływem czasu, określonego
w jej warunkach przez Sprzedawcę.
12. Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej
z zawartej Umowy sprzedaży w terminie ustalonym ze Sprzedawcą.
13. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w ustalonym
terminie, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie
płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja
o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również
informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca
odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu
drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na
Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art.
491 Kodeksu Cywilnego.
7/ Sprzedawca może również żądać zapłaty przez Klienta odsetek
ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych, oraz
rekompensaty za koszty odzyskiwania należności, o ile zostały spełnione
przesłanki określone ustawą z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu
nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U. 2020 poz.
935 t.j.).
14. Przy dokonywaniu płatności za nabyte Towary, wymienione w Załączniku
nr 15 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j.
Dz.U. 2018 poz. 2174 ze zm.), które to płatności udokumentowane są
fakturą, w której kwota należności ogółem przekracza 15 000 zł brutto lub
równowartość tej kwoty - podatnicy są obowiązani zastosować mechanizm
podzielonej płatności, zgodnie z obowiązującymi przepisami, o ile ma on
zastosowanie wobec Klienta składającego zamówienie.
Faktura wystawiona przez Sprzedawcę, o której mowa powyżej, powinna
zawierać wyrazy: “mechanizm podzielonej płatności”. Strony takiej
transakcji, obowiązane są posiadać rachunek rozliczeniowy, o którym
mowa w art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo
bankowe, lub imienny rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowokredytowej
otwarty w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,
prowadzone w walucie polskiej.
§ 6 Płatności
1. Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze
stanowią ceny netto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy
i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść
w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany
przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany kosztów Dostawy i innych
kosztów z tym związanych w trakcie realizacji zamówienia. Ceny
podawane Klientowi w trakcie składania zamówienia są kosztami
szacunkowymi, na podstawie średnich kosztów dostawy do danego
miasta/kraju/portu.
2. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym
przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu
Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz
po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
b) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy z opcją odbioru
osobistego w Biurze Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja
zamówienia zostanie rozpoczęta niezwłocznie po przesłaniu Klientowi
przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia, zaś Towar
wydany zostanie w Biurze Sprzedawcy, po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
c) przelew bankowy lub karta płatnicza poprzez zewnętrzny system
płatności tpay.com, obsługiwany przez firmę Krajowy Integrator
Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja
zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po otrzymaniu
przez Sprzedawcę informacji z systemu tpay.com o dokonaniu
płatności przez Klienta);
d) przelew bankowy lub karta płatnicza poprzez zewnętrzny system
płatności tpay.com, z opcją odbioru osobistego w Biurze Sprzedawcy,
obsługiwany przez firmę Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą
w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie
rozpoczęta niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
potwierdzenia przyjęcia zamówienia, zaś Towar wydany zostanie
w Biurze Sprzedawcy, po wpłynięciu środków na rachunek bankowy
Sprzedawcy);
e) przelew bankowy z odroczonym terminem płatności dostępny
wyłącznie dla Klientów z przyznanym kredytem kupieckim (w tym
przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta niezwłocznie po
przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
zamówienia, zaś płatność za Towar Klient zobowiązany jest uiścić na
warunkach osobno ustalonych ze Sprzedawcą).
Wszystkie warunki płatności, jak termin płatności oraz wysokość
kredytu kupieckiego, znajdują się w Koncie Klienta, do której w każdej
chwili ma dostęp Klient. Kredyt kupiecki przyznawany jest w oparciu
o szczegółowe wytyczne i warunki handlowe stanowiące oddzielny
dokument, na podstawie ustaleń dokonanych pomiędzy Sprzedawcą,
a Klientem.
3. Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej
z zawartej Umowy sprzedaży w terminie ustalonym ze Sprzedawcą.
4. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w ustalonym
terminie, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie
płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja
o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również
informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca
odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu
drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na
Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art.
491 Kodeksu Cywilnego.
Sprzedawca może również żądać zapłaty przez Klienta odsetek
ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych, oraz
rekompensaty za koszty odzyskiwania należności, o ile zostały spełnione
przesłanki określone ustawą z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu
nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U. 2020 poz. 935 t.j.).
§ 7 Dostawa
1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium całego świata.
2. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy
na adres wskazany w formularzu zamówienia.
3. W dniu wysłania Towaru do Klienta (jeśli nie wybrano możliwości
osobistego odbioru Towaru) przekazywana jest na adres poczty
elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez
Sprzedawcę.
4. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób
przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub
uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy
spisania właściwego protokołu.
5. Klient ma możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru. Odbioru
można dokonać w Biurze Sprzedawcy w Dni Robocze, po wcześniejszym
ustaleniu ze Sprzedawcą terminu odbioru za pośrednictwem poczty
elektronicznej lub telefonicznie.
6. Sprzedawca na życzenie Klienta na adres poczty elektronicznej Klienta
podany w formularzu rejestracyjnym, przesyła fakturę VAT obejmującą
dostarczane Towary, w formie pliku elektronicznego w formacie PDF.
W celu otwarcia pliku Klient powinien posiadać bezpłatne oprogramowanie
kompatybilne z formatem PDF. Sprzedawca rekomenduje w tym celu
program Adobe Acrobat Reader, które można pobrać bezpłatnie pod
adresem http://www.adobe.com
7. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem,
podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik
Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego
celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku
zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez
Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub
telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy.
§ 8 Rękojmia
1. Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec
Klientów będących Przedsiębiorcami.
2. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem
z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez
Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres cs@vive.com.pl. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient
winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz
nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi
odpowiedzi.
§ 9 Usługi nieodpłatne
1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi
nieodpłatne:
a) Formularz kontaktowy;
b) Prowadzenie Konta Klienta.
2. Usługi wskazane w §9 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24
godziny na dobę.
3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form,
czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych
usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany
Regulaminu.
4. Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza
umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do
Sprzedawcy.
5. Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy, możliwa jest
w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do
Sprzedawcy.
6. Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji
na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi
dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu,
umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas
Rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji zamówień oraz historii
zamówień już zrealizowanych.
7. Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie
usunięcia Konta Klienta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania
usunięcia Konta Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do
14 dni od zgłoszenia żądania.
8. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta
i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę
Sprzedawcy, tj. prowadzenia działalności reklamowej innego
przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu
treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej
na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd, jak
również w przypadku działania przez Klienta na szkodę innych Klientów,
naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu,
a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności:
przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej Sklepu
lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta Klienta
i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres
niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania
dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia
Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych
drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu
rejestracyjnym.
§ 10 Ochrona danych osobowych
1. Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce
prywatności.
§ 11 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów
sprzedaży)
1. Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie
usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn,
z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed
rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
2. Klient, który dokonał Rejestracji, rozwiązuje umowę o świadczenie usług
drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego
oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na
odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem
woli Klienta.
3. Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną
poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres
poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.
§ 12 Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub
nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych
z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w
granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego
Przedsiębiorcą.
2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez
wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze

Strony Internetowej Sklepu.
3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej umowy sprzedaży,
strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym
dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego
Regulaminu pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą jest prawo polskie,
a sądem właściwym sąd ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.
Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed
dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie
Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez
Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia
opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje
Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie
Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną
zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy
Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić
o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z
postanowieniami §11 Regulaminu.
5. Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.09.2020 r.